Hundar<3

heej bloggen!
jag är ju helt galen i hundar asså jag Älskar hundar det är ju också därför jag har jobbat i 2 veckor
på en hundvård sen i engelska ska jag skriva en uppsat om American Staffordshire Terrier
dem är så söta tycker jag men jag skulle inte vilja ha en så hund,
men eftersom jag vill börja på ett gynasium ett speciellt dåra, och kommer jag in på det
ska vi skaffa hund för det har mamma och pappa lovat meej så jag
ska plugga steeeeen hårt nu, det här är verkiligen min största dröm att få en hund :)
så jag har tagit reda på lite fakta om hunden och sen ska jag ta reda på mer fakta
ojag ska översätta allt på engelska men det är nog inte så svårt
aja sen så är jag rätt inne på  en cavalier king charles spaniel, så vad det blir för ras är nog bästemt
jag har ju pluggat nästan hela den här första terminen fast det är inte jullov en
men snart om 2 månader är det december snart så ,
jag visar lite fakta som jag har skrapat upp hehe :)

Egenskaper

Storlek: 31-33 cm
Pälsskötsel: M
Motion: S
Reserverad: Nej

Familjehund: Ja
Nybörjarhund: Ja
Vakthund: Nej
Lättlärd: Ja


Lämpliga Aktiviteter

Sällskapshund
Agility
Lydnad
spår


sprung: Den här rasen härstammar direkt från
dvärgspanieln som finns avbildad redan under 1500-talet.
År 1928 bildades en specialklubb för rasen och man var noga
med att hunden skulle vara en naturlig hund och man förbjöd trimmning
då man var rädd för modenycker.


Fördelar: Den har en lagom storlek och den har
lättskött päls. Den är oftast pigg och glad och lättsam.

Nackdelar: Det finns en del rassjukdomar,
hängande öron och stora ögon som lätt ger öron och ögon problem.

osen nu ska jag visa lite bilder på färgerna som finns av cavaliern
jag tycker ju själv mest om blenheim och ruby men dem andra
är också fina


här är färgerna tricolor, black and tan, blenheim och ruby
black and tan

tricolor :)


blenheim :)


ruby
mina favorit färger är  absolut ruby och 2a är blenheim

sötnosar <3
pusspuss hejdå bloggar senare <3




Kommentarer
Ema säger:

jag tycker också om kavalier spaniel hundar :) men jag har en liten malteser som heter Linus han är också sööt :)

2011-10-12 | 21:44:52
catgirl säger:

inget illa menat men varför skriver du om hundar hela tiden varför inte om dej eller om katter jag hatar hundar men jag gillar katter :) dem är mycket smartare

en jävla hundar

likssom säger bara att katter är bätre!

2011-10-12 | 21:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback