Nova Scotia Duck Tolling Retriever

heej bloggen!
idag ska jag prata om Nova Scotia Duck Tolling Retriever dem är så fina och jag vill verkligen ha en sån
hund men det finns en del nackdelar, men det kommer jag till sen jo hanen är ungefär 48-51 cm till manken
och tiken är ungefär 45-48 cm till manken och dem är lättlärda dem är intelligenta hundarsom älskar att
arbeta, det är en "allroundhund" typ :D  dem lämpliga aktiviteter som dem kan jobba med är
räddning, eftersök, sök, spår, lydnad, jakt och agility, men sen är det då att i snitt har rasen för
dåligt viltintresse. Det är även för många individer i rasen som är skottberörda och är osäkra.
Den är envis. men det som är sämst med den rasen är väl då ((skottberörda)) för det betyder
att dem blir stressad av höga ljud och den blir rädd och det öär inte bra för den eftersom jag bor typ i stan
det ärmycket fyverkirier här txp på nyår och majbrasan osv, sen så är det verkligen att man måste
ha rätt uppfostran på den här hunden annars är det inte du som säger vad hunden ska göra
utan hunden som säger vad du ska göra, den kommer tycka tillslut att det är den som bästemmer
så dem som aldrig har haft en hund ska inte skaffa en Nova Scotia Duck Tolling Retriever, som nybörjar hund
enligt Nova Scotia Duck Tolling Retriever uppfödare, :)
nu ska jag visa bilder på dem :)

nyfödda

fortfarande nyfödda, några min gammla,

dyngsgammla valpar :)

2 dygn

2 veckor gammla

2 och en halv vecka gammal.

26 dagar gammla :)

26 dagar gammla + att pappan är i valplådan :)

26 dagar :)

3,33 dagar gammla :)

fem veckor gammal :)
fem veckor gammal :)

5 vekor gammal

5 och en halv veckor gammla :)


7 veckor gammal
nästa bil 45 dagar gammla :)






nästa bild ((sleeping)) 12 veckor gammal



1 år gammal sista bilden av kullen:

gulligt vah!

sen nu ska jag visa lite bilder på själva
rasen :)








visst är dem fina men ahja puss hej leve pastej :)



Kommentarer
Ema säger:

jaag vet! man ska inte ha en sån som ny börjar hund

dem behöver ju så mycket uppmärksamhet ochinväcklad uppfostran ! :O men dem är så fina

2011-10-21 | 21:09:21
felipppa säger:

gooodeguuuud, vem har skapat såna där

frina hundar, jag vill ha en sån men

varförr kan inte nybörjare ha såna hundar

:(

2011-10-25 | 07:12:39
Jullan B säger:

för vi är sämst! hahaha skoja :)

vgd gumman fin blogg!<3

2011-10-25 | 07:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback