hur det går med Dina

tjaaaaaaaaaaa
går inte sååå himla bra att blogga. för  har inget internett. måste verkligen skaffa det..
men nu är jag äntligen hemma i nkp.. as skööönt att få chilla.. men nu har man juu 2 tycken hundar att tränna..
hur det går med dina. är ju så där..
i boxen:
tycker dina det är fruktansvärt tråkigt.. så hon skäller driekt när jag lämnar henne.. men
efter 2 veckor inskolnig har det gått mycket bättre hon skäller ibland.. om ludde är i stallet. annars ligger hon tyst och sover i sin korg... 
betende med hundar..
hon är mycket dominans.. hon vill ligga högst i rank. i detta fall är de inte bra.
hon har inte hamnat i slags mål.. men hon har hamnat i bråk men min bäästaväns tik..
det 'är lite jobbigt.. så efter det lilla bråket,. så fick dina lite små sår  på halseen som nu har läkt. 
men om det hade blivit slags mål med två tikar hade det inte vart slut för en en av tkarna skulle vara död.
men det var ju tur att vi han ta isär dom innan det gick för långt...
 
betende under promenad.
mötande hundar, är nu godkänt.
(det hon gjorde) var att skälla visa ragg för osäkerhet..
och stirra ut hundarna och dra..
(Det hon gör nu)
är att gå fot, och bara kollar på hundarna och sedan
lunka med mig i min tackt.
 
att vara ensam.
i stallet. 
är okej. men för dina är det mäst tråkigt. och vill vara med på allt..
i mitt rum kan hon vara ensam och tyst i 3 timmar ( har inte tästat längre dock)
men kopplad och ensam även med folk och hundar.. så blir hon orolig och ledsen..
(skäller mycket). går  att tränna bort. men det kommer ta tid..
 
 
Träning.
har provat lydnad. för dinas del tycker hon det är gaska skoj.. i början var hon lite seg..
men nu kan hon en del..
 
Agility.
dinas del. så tycker hon det är skit roligt. att hoppa och springa tunnel är läskigt.
men gå på plintarna är super roligt.
 
 
 
 
jag släpper dina lös väldigt ofta.. ibland på lång promenader t deje och tillbaka som är ca 1 mil. 
och i skogen springer hon lös med sin bästa vän chabo. som är blandning med: amstaff, shäffer, border collie, leonberger och boxer.. en jätte söt och snäll hund som ser verkligen korkad ut haha..
men dom kommer på inkalning.. och så..
 
det är verkigen roligt att träna med Dina.

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback