hund

ALLSÅ!
min största dröm i hela världen är att skaffa hund asså jag älskar hundar
det är också därför jag jobbar på en hundvård i 2 veckor också :) och nu har jag ju pluggat massor
om hundar oså jag är kaske lite bessatt! av dem :) men kan inte sluta tänka på dem
det är ju vad jag är intresserad av liksom så jag ska försöka komma in på ett gynasium som ligger vid himppan,
det är hund grej(sak) sen om jag kommer in på det kommer vi skaffa hun och det lova mamma o pappa :)
så jag ska plugga jätte hårt och lägga ner så mycket jag kan i mitt arbete
för det är nu det gäller ,eller vad vi säger :)
och jag är inne på en cavalier king charles spaniel  och jag tror jag vill ha en ruby eller en blenheim
med en vit fläck på pannan dem är så otroligt söta.
men jao

det här är fakta som jag har gjort  :)
Egenskaper                                                        
Storlek: 31-33 cm                                                                                                                                       
Pälsskötsel: mellan
Motion: lite                                                                                  
Reserverad: Nej                                                                                                  

Familjehund: Ja                                                                                                                 
Nybörjarhund: Ja                                                                                                                                          Vakthund: Nej                                                                                                                              
Lättlärd: Ja

Lämpliga Aktiviteter
Sällskapshund
Agility
Lydnad
Spår

det var det sen har jag tagit lite reda på om
dems temprament också oså
Fördelar: Den har en lagom storlek och den har lättskött päls.
Den är oftast pigg och glad och lättsam.
Nackdelar: Det finns en del rassjukdomar,
hängande öron och stora ögon som lätt ger öron och ögon problem.

sen har jag en liten snutt från ursprung

Ursprung: Den här rasen härstammar direkt från
dvärgspanieln som finns avbildad redan under 1500-talet.
År 1928 bildades en specialklubb för rasen och man var noga med att
hunden skulle vara en naturlig hund och man förbjöd trimmning då man var rädd för
modenycker.
sen några bilder förstårs

här är alla färgerna tric

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback